Marketing szeptany w internecie

Październik 21 2016 10:54PM

Prowadzenie marketingu szeptanego to niezwykle dyskretna forma manipulacji potencjalnym klientem. Poprzez stwarzanie mu miejsca i okazji do wypowiadania się na konkretny temat, doprowadzamy do sytuacji, kiedy to sami klienci mówią o marce. Jak więc prowadzić taką formę marketingu w sposób odpowiedni?

Twórzmy na forach internetowych, poświęconym tematom związanym z naszym produktem. Produkując proszek do prania, stwórzmy forum o nazwie „Jak skutecznie pozbyć się plam”. Użytkownicy będą się wypowiadać na dany temat, a my dążyć będziemy do tego, aby ktoś wreszcie użył nazwy naszej marki. Nie możemy jednak doprowadzić do sytuacji, kiedy w takim miejscu znajdą się same pochlebne opinie na temat naszej marki, gdyż przez użytkowników zostanie to ogłoszone jako spam i kryptoreklama. Marketing szeptany ma dawać ludziom motywy do rozmów i sprawiać, że sami podejmować będą tematy o danej marce. Absolutnie niedopuszczalnym jest wynajmowanie ludzi, którzy podszywać się będą pod zwykłych konsumentów i będą bombardować nasze forum samymi pochlebnymi opiniami. Taki zabieg to bardzo nieuczciwa praktyka rynkowa, przez co może dojść do stworzenia negatywnego obrazu naszej marki.

Marketing szeptany

Drugim sposobem jest prowadzenie bloga tematycznego, dającego szansę na wypowiedzenie się przez potencjalnych klientów. Tutaj również powinniśmy przestrzegać się przed wprowadzeniem kryptoreklamy, gdyż odstraszy to odwiedzających.

Wykorzystywanie marketingu wirusowego również przynosi oczekiwane efekty, jeśli tylko kierujemy go w odpowiednią stronę. Marketing wirusowy polega na tworzeniu śmiesznych filmików/zdjęć/tekstów, które rozsyłamy do pewnej grupy odbiorców. Ci, uważając nasz materiał za zabawny, rozsyłają dalej i w ten sposób utworzyć się może całkiem duża sieć odbiorców. Taki materiał na pierwszy rzut oka jest neutralny marketingowo, jednak ukryte w nim są przesłanki na temat naszego produktu.

Marketing szeptany z założenia nie jest reklamą, gdyż nie zawiera jawnych treści reklamowych. Ma on jedynie wzbudzić w odbiorcy chęć do dyskusji o danym produkcie. Znajdując swoistych ewangelistów marki, jesteśmy w stanie osiągnąć wysokie rezultaty w promowaniu marki i budowaniu pozytywnego wizerunku naszej firmy.

 

red. nacz. Daniel Szymański
www.BusinessTimes.pl

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.