Zasady skutecznego marketingu treści

Październik 25 2016 09:04PM

Marketing treści, czyli content marketing, może być stosowany przez niemal każdego przedsiębiorcę w swoich internetowych działaniach promocyjnych, co rodzi to dwie konsekwencje: po pierwsze, jego uniwersalność sprawia, że jest on narzędziem bardzo popularnym. Obecnie spotyka się go niemal wszędzie. Po drugie jednak, duża część tych wysiłków jest słabej jakości i nie przynosi wymiernych rezultatów. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, a jednym z nich (być może najważniejszym) jest nieprzestrzeganie pewnych podstawowych zasad content marketingu. O czym konkretnie mowa?

Marketing treści

Regularność

Podstawowy błąd firm, które content marketing traktują jako „przygodę”. Treści contentowe muszą być bowiem publikowane w regularnych odstępach czasowych, żeby angażować odbiorców. Owe zaangażowanie jest jednym z najważniejszych celów marketingu treści, a żeby go osiągnąć nie można robić długich przerw w publikowaniu tekstów. Jeżeli dane przedsiębiorstwo dociera do nas z jakimiś tekstami regularnie, to nawet jeżeli nie przeczytamy nic z tego, będziemy mieli w świadomości aktywność tej firmy i fakt jej istnienia. Innymi słowy nie pozwoli nam o sobie zapomnieć, a o to przecież chodzi w marketingu. Gdy jednak będzie publikowała niewiele i to jeszcze nieregularnie, to po prostu o niej zapomnimy. Czasami lepiej nie pisać niczego, niż napisać coś „od wielkiego dzwonu”. Regularność to podstawa, gdyż budzi zaufanie wśród odbiorców!

Jakość

Oprócz tego, że teksty mają pojawiać się często, to jeszcze muszą coś wnosić do przestrzeni internetowej. Nie mogą być o czymkolwiek, byle tylko były – jest to zwykła strata czasu, której wynikiem może być jedynie frustracja brakiem wyników. Teksty contentowe muszą być wartościowe i edukujące czytelnika. Po przeczytaniu np. artykułu sponsorowanego horyzonty myślowe czytelnika muszą się zwiększyć, zatem naprawdę musi być to wysokiej jakości materiał. Niestety, realia są różne i bardzo często do tematu wartości treści podchodzi się bardzo powierzchownie. Aby wystrzec się tego błędu należy zainwestować w odpowiednią kadrę copywriterską, albo zatrudnić zdalnie profesjonalnego redaktora. Musi on oczywiście znać się na rzeczy, albo chociaż zostać dedukowany poprzez materiały zewnętrzne.

Przystępność

Jeżeli teksty publikowane są często, a ich wartość merytoryczna jest wysoka, to jedyne, czego im brakuje, to właśnie przystępność. Można to nazwać „lekkim piórem”, ale chodzi po prostu o to, żeby tekst dobrze się czytało. Wymaga to umiejętności z pogranicza dziennikarstwa i marketingu. Warsztat redakcyjny jest bardzo istotny, ale równie ważny jest to marketingowe podejście, spełniające oczekiwania klienta XXI wieku. Świetnie jeśli do tekstów wplatane są filmy, zdjęcia i infografiki, ale nie tylko – memy stały się już tak powszechnym sposobem przekazywania emocji, że można po nie sięgnąć nawet w „nudnych” branżach. Przede wszystkim jednak sam tekst powinien być czytelny – tylko w ten sposób sprawimy, że czytelnik będzie chciał do niego wrócić.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.